neděle 3. září 2017

CO ČTU JÁ? - Dívka ve vlaku

Na Dívku ve vlaku od Pauly Hawkins jsem slyšela spoustu chvály, ale vlastně jsem neměla v plánu ani číst knihu, ani se podívat na film. Bála jsem se, že na mě bude příběh příliš temný a depresivní. Což vlastně trošku je, ale poté, co jsem si přečetla knihu, určitě se podívám i na film :-)
Příběh sleduje životy třech žen - Rachel, Megan a Anny, které jsou propletené víc, než ony samy tuší. Život Rachel je v ruinách. Ztratila manžela, zaměstnání a své problémy utápí v každodenní dávce alkoholu. Aby toho nebylo málo, její manžel žije šťastně v jejich bývalém společném domě s novou manželkou Annou a dceruškou Evie. Víc než jim ale Rachel závidí Megan a Scottovi, mladým manželům, které vídá z vlaku, kterým míří den co den do Londýna a zpět domů. Představuje si jejich idylický život plný lásky a porozumění. Alespoň do dne, kdy Rachel na terase domu zahlédne Megan s jiným mužem. Podvádí Scotta? Jak může? Rachel má dojem, že musí něco říct, něco udělat. Protože je však úplně namol, druhý den si nepamatuje vůbec nic z předchozího večera. A co hůř, zjišťuje, že Megan beze stopy zmizela. Rachel se vydává na cestu za zjištěním, kam Megan zmizela, co ona sama provedla a hlavně co se ten večer stalo. A to přesto, že odpovědi na její otázky se jí dost možná vůbec nebudou líbit.

Photocredit: take it from mummy

Postavy Dívky ve vlaku nejsou moc sympatické. Vlastně jsem nesoucítila ani s jednou z nich a ani jednu neměla ráda. To ale nebyl důvod k tomu, aby se mi kniha jako celek nelíbila. Skvěle vymyšlené byly časové linky jednotlivých postav. Zatímco pro Rachel děj začíná oné osudné noci, ze které si nic nepamatuje, a během níž Megan zmizí, pro Megan je právě tato noc (logicky) koncem příběhu. Co se mi taky hodně líbilo, byl způsob, jakým postavy nahlížely na svůj vlastní život a na životy ostatních. Tak přesně je to totiž i v realitě. Myslíme si, že život někoho jiného je dokonalý, ale kdybychom se na svět podívali jeho očima, zjistili bychom, že i on má své problémy. Že závidí život někomu jinému. A možná že právě nám.
Četli jste knihu nebo viděli film? Překvapil vás konec nebo jste ho předvídali?
Z.

Žádné komentáře:

Okomentovat