neděle 21. ledna 2018

CO ČTU JÁ? - Sněží, sněží

Knížku Sněží, sněží jsem si plánovala přečíst už několikrát před Vánoci. Nějak k tomu ale nedošlo a číst si o sněhové vánici o Štědrém dnu během léta by asi nebylo úplně ono. Takže na tuhle knihu došlo až před právě uplynulými svátky. Jedním z důvodů, proč jsem si ji vyhlídla, bylo, že je jejím spoluautorem John Green. Druhým důvodem byla nádherná obálka. Sice se říká, že by člověk neměl soudit knihu podle obalu, ale buďme upřímní, stejně to všichni děláme. Nicméně nakonec musím říct, že víc, než část, kterou napsal John Green, se mi líbila hned první povídka od Maureen Johnson, Zasněžený expres (Vzhledem k tomu, že jsem knihu četla v angličtině, musím se spoléhat na názvy povídek tak, jak jsem je našla na internetu).
Přestože každá ze třech povídek má své postavy a svou zápletku, asi uhádnete, že v závěru se děje všech protnou. Rozhodně se jedná o čtení pro holky, protože nosným tématem je láska. Já bych ještě přidala, že kniha se hodí spíš pro mladší ročníky. Určitě mladší než já :-)

Photocredit: Databáze knih

The Jubilee express (Zasněžený expres) - Jubilee je nucena Štědrý den strávit úplně jinak, než si představovala. Namísto přítele a rodičů se ocitne ve společnosti roztleskávaček a neznámého kluka, který jí ale velmi ochotně nabídne pomoc. Po strastiplné cestě vlakem a následně pěšky ve sněhové vánici tak přece jen najde svůj vánoční dárek.
A cheertastic Christmas miracle (Vánoční zázrak) - Druhá povídka mi opravdu hodně připomínala Greenova Papírová města. Když to shrnu, tak v podstatě jde o to, jak se tři kamarádi snaží přes sněhovou vánici dostat do restaurace Waffle house, protože jsou tam roztleskávačky ze zapadlého vlaku. Přes všechno možné a nemožné, co se jim přitom stane, se tam opravdu dostanou, ale samozřejmě to nedopadne tak, jak si mysleli.
The Patron saint of pigs (Archanděl prasátek) - Poslední povídka mě bavila nejméně, protože hlavní hrdinka první polovinu jen profňukala kvůli rozchodu s přítelem, za který mohla ona sama. Nakonec se za nečekané pomoci jedné důchodkyně a prasátka (snad) naučí, že musí nejdřív změnit sama sebe, než se bude moci v životě posunout dál.
Musím říct, že na to, jak moc jsem se na knihu těšila, mě zase až tak nenadchla. Ale pokud hledáte něco milého, odpočinkového, co si přečtete během těšení se na Vánoce, tak po knížce Sněží, sněží určitě sáhněte.
Z.

Žádné komentáře:

Okomentovat