úterý 24. července 2018

CO ČTU JÁ? - Still me

Po všem, čím si prošla v Než jsem tě poznala a Život po tobě začíná Louisa ve třetí knize úplně nový život. A to rovnou v New Yorku! Daleko od rodiny, přátel i její nové lásky, záchranáře Sama. Stejně jako v rodině Traynorových má i v bohaté rodině Gopnikových dělat osobní asistentku. Práce pro Agnes by se ale od práce pro Willa snad nemohla více lišit. Louisiným úkolem je být pro Agnes společnicí. Pomáhat jí vybírat šaty, zajišťovat pochůzky a doprovázet ji na všemožné procedury a čas od času i společenské akce. Měla by být něco jako její kamarádka. Ovšem často jí je připomínáno, že tomu tak není. To, že je pro Gopnikovi jen zaměstnancem, si plně uvědomí ve chvíli, kdy ji Agnes bez mrknutí oka nechá propustit za přestupek, který Lou nespáchala. Aby toho nebylo málo, vztah na dálku se Samem zrovna moc nefunguje a Louisin americký sen se pomaloučku rozplývá.
Ve chvíli, kdy je Lou nejhůře, najde nečekaného spojence, zaměstnavatele a přítelkyni v jedné osobě. Dokonce se jí v hlavě zrodí smělý plán, jak využít svou vášeň pro módu, ze které by se mohlo stát slušné živobytí. Mohla by zůstat v New Yorku, pracovat a nechat se vtáhnout do světa Joshe, který jí tolik připomíná Willa Traynora, až to bolí. Ale je pro ni život za oceánem s člověkem, který je jako přízrak její ztracené lásky, to pravé? Nebo by se měla vrátit do Anglie a pokusit se urovnat neshody se Samem? Mohla by mít obojí? Svůj nový vzrušující život a muže, který bude konečně ten pravý?

Photocredit: Amazon

Kdybych měla celou sérii Jojo Moyesové zhodnotit, pořád u mě vede první díl. Still me se mi ale taky hodně líbilo. Tak trochu doufám, že čtvrtý díl už nebude, protože teď je podle mě příběh Lou krásně uzavřen a nerada bych, aby ji potkaly další dramatické zvraty. Naopak doufám, že druhý a třetí díl budou také zfilmované, protože mě baví sledovat, jestli jsem se svými představami při čtení trefila do reality.
Nejen Still me, ale celá série je plná postav, které prostě musíte mít rádi, a pokud je rádi nemáte, stejně jejich chování tak nějak chápete. V čem třetí díl vede je rozhodně obálka, která je prostě dokonalá! Pokud hledáte čtení na léto, po Still me rozhodně sáhněte!
Z.

Žádné komentáře:

Okomentovat