pondělí 2. července 2018

CO ČTU JÁ? - Život po tobě

Uběhly téměř dva roky od událostí knihy Než jsem tě poznala. Lou za peníze od Willa procestovala kus světa a koupila si byt v Londýně. Nic z toho jí ale nepřineslo radost, protože svět stále vidí přes závoj zármutku. Spolu s Willem ztratila práci, kterou měla ráda, rodinu, která jí nedokáže odpustit, čeho byla součástí, i část sebe sama. Její vášeň pro módu jako by se vytratila a své večery tráví sama s lahví vína a vede hovory s Willem, na které ale nedostává žádné odpovědi. Nakonec je to paradoxně stejně jako v jeho případě nehoda, která jí obrátí život vzhůru nohama. Pro Lou ovšem v dobrém slova smyslu. Znovu je se svou rodinou a začne navštěvovat podpůrnou skupinu, kde nečekaně nalezne nové přátele. A navíc se ukáže, že na světě po Willovi přece jen něco zbylo. Dcera, o níž nikdo neměl tušení, ale o jejímž původu nemůže být pochyb, vzhledem k tomu, jak je svému otci podobná nejen vzhledově, ale především povahově. Lou cítí, že musí problematické dívce pomoci a její život se tak stává mnohem dramatičtějším a nevyzpytatelnějším, než by si přála. Naštěstí se po jejím boku objevuje záchranář Sam, který má bohaté zkušenosti se smrtí a žalem, a mohl by tak být právě tím, koho Lou potřebuje, a kdo pro ni bude ten pravý.

Photocredit: databáze knih

Vzhledem k tomu, že teď už mám přečtený i třetí díl Still me (tuším, že v češtině ještě nevyšel), musím říct, že Život po tobě se mi ze všech třech dílů líbil asi nejméně. Důvod je snadný. Po většinu času jsem se cítila přesně jako Lou. Chyběl mi Will. Chyběly mi jeho uštěpačné poznámky i Louisina snaha ho zaujmout a celková dynamika páru, která dodávala prvnímu dílu to nezaměnitelné kouzlo. To ale neznamená, že bych druhý díl nedoporučila. I tak byla knížka krásná a četla se sama. Líbilo se mi, že děj byl realistický, že Lou nežila rozjuchaný život v Paříži, ale ukázalo se, jak hluboce ji Willova smrt zasáhla. Lou jako postavu miluju i přes všechny změny a kotrmelce, kterými prošla, takže vím, že bych si určitě koupila i čtvrtý díl, pokud by ho Jojo Moyesová napsala, bez ohledu na nepřítomnost Willa. Stejně jako u prvního dílu je Život po tobě knížka se smutným tématem, což ale neznamená, že v ní nenajdete romantické nebo veselé momenty. Já jsem se třeba nahlas smála u pasáže o tom, jak měl dědeček od doktora nařízené zdravotní procházky. On ale vždycky došel jen do obchodu, kde si koupil balení škvarků, které cestou domů snědl :-)
Jsem docela zvědavá, jestli i podle druhého dílu bude film, protože na ten bych určitě zašla do kina.
Z.

Žádné komentáře:

Okomentovat