středa 9. října 2019

CO ČTU JÁ? - Kubánská aféra

Pětatřicetiletý vojenský veterán Mac má sice svoji vysněnou loď a žije poklidným životem na slunečné Floridě, ale chybí mu peníze a také dobrodružství. Obojí mu nabídne nesourodá trojice amerických Kubánců, ale samozřejmě to nebude zadarmo. Mac musí na své lodi propašovat z Kuby do Ameriky několik kufrů plných důležitých dokumentů a peněz. Protože možnost splatit své dluhy a mít vyděláno dost možná na celý zbytek života je poměrně lákavá, Mac na nabídku přes určité pochyby kývne. Nemalou zásluhu na tom jistě má krásná a záhadná Sára, která mu má být na Kubě nejen průvodkyní, ale také záminkou, proč se vytratí od skupinky absolventů Yaleu, kteří jedou na Kubu na studijně-poznávací zájezd. Přestože mají Mac a Sára letní románek pouze předstírat, velmi brzy se stane skutečností a Mac si moc dobře uvědomuje, že to celou misi jenom víc komplikuje. Tím spíš, že neví, v čem všem mu Sára lže, a co před ním tají. Proto ho snad ani nepřekvapí, když zjistí, že s ukrytým "pokladem" je to nakonec trochu jinak, než mu Kubánci na Floridě tvrdili. Ostatně teď už mu nějaké peníze mohou být jedno. Bude rád, když nestráví zbytek života v kubánském vězení. Pokud tedy nejistou misi vůbec přežije.


Kubánskou aféru bych rozhodně nenazvala thrillerem, jak obal knihy hlásá červeným písmem. Poslední třetina knihy sice je napínavá, ale rozjezd je poměrně pomalý. Musím ale říct, že v případě knihy Nelsona DeMillea mi to vůbec nevadilo. Naopak jsem se v prvních částech příběhu skvěle bavila nad Macovými vtipnými postřehy a nekorektním humorem.
Je poznat, že knihu psal chlap. V příběhu nejsou žádné zbytečné popisy nebo příkrasy. Vzhledem k tomu, že předtím jsem četla několik knih od autorek - žen, ten rozdíl mi připadal markantní. Stylem mi DeMille trošku připomínal našeho Patrika Hartla. Pokud máte rádi vtipný a napínavý příběh bez romantických řečiček, rozhodně po knize sáhněte. Čte se sama.
Věta, která mě pobavila: Během revoluce většinou moc převezme jedna skupina nekompetentních autokratických debilů od druhé a všem ostatním zůstanou oči pro pláč.
Z.

Žádné komentáře:

Okomentovat