pondělí 24. července 2017

CO ČTU JÁ? - Posedlost

Kniha Posedlost vyšla poprvé v roce 1985. Měla jsem proto trochu strach, že bude působit nemoderně, což se kromě toho, že hlavní hrdinové nevlastní mobilní telefony a sociální sítě, nepotvrdilo. Naopak téma je pořád hodně aktuální.
Hvězda mladé herečky Jacqueline vystoupala vzhůru poté, co zázračně zhubla v luxusních lázních charismatického doktora Humea. Jenomže kostým pro divadelní hru, která má být dalším krůčkem její kariéry, jako by se záhadně zmenšoval. Jacqueline si musí přiznat, že i přes dodržování diety, předepsané doktorem Humeem, pomalu přibírá. A sám doktor se chová velice podivně. U Jacqueline se objevují šílené záchvaty žravosti a je hluboce přesvědčena, že jediný, kdo jí může pomoci, je doktor Hume. Skutečná pomoc však přichází od jiného doktora - jejího přítele Ricka, psychiatra specializujícího se na metabolické poruchy. Rick se ponoří do studia vědeckých výzkumů, které by mu mohly objasnit, co přesně se s Jacqueline děje. Brzy však zjistí, že pokud chce Jacqueline zachránit před nebezpečným psychopatem a také před sebou samou, bude třeba drastičtějších opatření.


Knihu Posedlost jsem měla ve své knihovničce víc než deset let. Za tu dobu si ji přečetla babička i mamka, ale já jsem po ní sáhla až teď. A rozhodně jsem toho nelitovala. Medicínský thriller je napínavý a plný zajímavých informací. Sám David Shobin, autor knihy, je lékařem a musím říct, že je to na příběhu znát. Při čtení jsem si často říkala, jestli by něco takového bylo možné. A pokud nebylo v době, kdy autor knihu psal, jestli už není možné teď.
Pokud na léto hledáte oddychovku s happy endem, Posedlost asi nebude úplně to pravé. Pokud ale hledáte skvělý mix napětí, lásky a zázraků medicíny, pak tuhle knížku vřele doporučuji!
Věta, která se mi líbila: Ve chvíli, kdy noc přechází v den, během uklidňující doby zvané rozbřesk, se to, co bylo temné, stává jasným a bludné obrazy zastřené nocí lze již rozlišit v bílém klidném světle rána.
Knížka už není zrovna novinka, ale v knihovnách nebo v antikvariátech by ji mít mohli :-)
Z.

Žádné komentáře:

Okomentovat