pondělí 14. května 2018

CO ČTU JÁ? - Harry Potter a prokleté dítě

Je mi jasné, že každý správný fanoušek Harryho Pottera má Prokleté dítě přečtené už dávno. Já, ačkoliv celou sérii zbožňuju, jsem knížku přečetla teprve před několika týdny. Nějak se mi nechtělo do formátu scénáře a možná jsem se i trošku bála, že už to nebude takové, jako původní série. Což vlastně nebylo. Zprvu mi vadilo, že postavy nezní tak, jak jsem si je pamatovala. Jenomže potom jsem si uvědomila, že od posledního dílu uběhla celá řádka let, a já jsem teď pravděpodobně taky jiná, než jsem byla v sedmnácti. Takže je jasné, že i postavy prošly určitým vývojem. Více toho prožily, staly se z nich rodiče a život je jiný, než jaký byl a možná i než jaký si ho představovaly. A nejspíš i já sama jsem se na děj dívala jinýma očima, než před deseti lety.
Na druhou stranu jsem byla nadšená, že jsem zpět v Bradavicích. Že se spolu s postavami vracím na známá místa a znovu prožívám některé okamžiky (díky cestování v čase to občas byly skutečně přesně ty samé okamžiky). A i když díky formě scénáře chybí v knize vypravěčský um J. K. Rowlingové, vlastně mi to ani nevadilo. Dialogy se hezky rychle četly a krátké popisy míst mi taky stačily. Co mě bavilo opravdu hodně, byly poznámky ohledně toho, co se v tu danou chvíli děje na jevišti či v hledišti. Často to znělo tak zajímavě, že bych se nejraději rozjela do Londýna, abych mohla divadelní hru vidět, a prožít všechny efekty.

Photocredit: Martinus

Kniha začíná v okamžiku, kdy Relikvie smrti končí. Bradavický expres se chystá vyrazit z nástupiště 9 a 3/4 a malý Albus Potter se strachuje, že ho Moudrý klobouk zařadí do Zmijozelu. Což se nakonec k překvapení všech opravdu stane, a zásluhu na tom zřejmě má fakt, že se Albus nečekaně skamarádil se Scorpiem Malfoyem. Navzdory postavení a pověsti svých otců jsou oba chlapci spíš outsideři, snažící se vystoupit ze stínu Harryho a Draca. Brzy tak vznikne plán, jak napravit staré křivdy a zachránit jeden nevinný život. A znovu nalezený obraceč času má být pro kamarády hlavním pomocníkem. Co si Albus a Scorpius neuvědomují, je, že každá, byť jen nepatrná změna minulosti, může spustit řetězec souvisejících událostí, které mohou mít v budoucnosti nedozírné následky. Nakonec to musí být naši staří známí hrdinové, kteří chlapcům přijdou na pomoc - Harry, Ron, Hermiona, Ginny a také Draco.
Část, která se mi líbila: V každém zářivém okamžiku štěstí je kapka jedu: vědomí, že se bolest jednou vrátí. (vlastní překlad)
Celkově se mi kniha líbila, bavila i dojímala jsem se u ní, a protože se jednalo o Harryho Pottera, byla jsem schopná odpustit i nesrovnalosti v ději. A mám takové tušení, že divadelní hra, viděná naživo, by byl opravdu neuvěřitelný zážitek...
Z.

2 komentáře:

  1. Já mám také hrozně moc ráda Harryho Pottera a nedávno jsem dokonce narazila na jeden hrozně moc zajímavej článek, kterej pojednává o tom jak sledovat sérii Harryho Pottera , protože si myslím, že pro takového fanouška to může být vlastně docela zajímavé :) Zkusit to trochu z jiné perspektivy a vidět to všechno :)

    OdpovědětVymazat