neděle 10. března 2019

Linda - Favourite part


Co se týče Lindy, měla jsem poměrně jasno, jaká je moje oblíbená pasáž. I když musím říct, že v těsném závěsu je ještě úplně poslední odstavec. Ale ten už by prozradil hodně :-)
Pokud jste nečetli moje oblíbené pasáže z Niky a Nely, najdete je tady a tady.
A jaká je vaše oblíbená pasáž?
Z.

„Úspěch. Není to ten nejlepší pocit?“ ozvalo se těsně za mnou, až jsem nadskočila.
S přehnaným povzdechem jsem se otočila. David pozoroval vítězky obklopené gratulanty.
„Když myslíš,“ pokrčila jsem rameny.
Zvědavě se na mě podíval: „Co si myslíš ty?“
„Jako o čem?“ zvedla jsem obočí.
„Co je podle tebe nejlepší pocit?“
I když jsem s ním před chvílí nesouhlasila jen proto, že jsem měla potřebu být vůči němu v opozici, odpověď se mi v hlavě zformovala sama.
„Úleva.“
„Úleva?“ podivil se.
„Jo,“ přikývla jsem rozhodně. „Protože když jsi šťastný, tak jsi prostě šťastný. Úspěch je výsledek nějaké snahy. Obvykle ho očekáváš nebo v něj aspoň doufáš. Ale úleva přichází po něčem nepříjemném. Strachu, stresu, bolesti… A právě ten kontrast z ní dělá ten nejlepší pocit.“
David na mě ohromeně zíral: „Kolik že ti je?“
Trhla jsem rameny. Neměla jsem náladu na další rozhovor o tom, jak jsem na svůj věk vyspělá.
„Ale vážně,“ zakroutil hlavou.
Naštěstí se ke mně v tu chvíli nahrnuly missky, aby vyměnily mamčiny róby za skromnější koktejlky ze zapůjčené konfekce, a David se taktně otočil k odchodu.
Ještě se ale zarazil a ohlédl se přes rameno: „A nejhorší pocit?“
„Bezmoc,“ nezaváhala jsem.
Pousmál se: „Tak v tom s tebou souhlasím.“

Žádné komentáře:

Okomentovat