čtvrtek 7. července 2016

CO ČTU JÁ? - Švadlena

O knížkách, které čtu já sama, jsem doteď psala jen na Facebooku. Ale protože mám ráda doporučení knížek od jiných blogerek (člověk tak přijde na spoustu zajímavých knih, kterých by si třeba v knihkupectví nevšiml), rozhodla jsem se tuhle rubriku přesunout sem na blog.
Předem bych chtěla upozornit, že se nechystám psát recenze nebo kritiky knih. Jelikož si myslím, že je na internetu už tak dost negativity, budu psát jen o knížkách, které jsem četla, a které se mi líbily, nebo o nich nebudu psát vůbec. Mělo by to být prostě takové doporučení, kdybyste hledali něco hezkého na čtení, než vyjde Nela :-)

Začneme rovnou mojí první prázdninovou knížkou a to je Švadlena od Rosalie Hamové. Přiznám se, že o tomto románu jsem se dozvěděla až díky tomu, že podle něj byl natočený film s Kate Winslet. Ačkoliv, když jsem ho kupovala, ještě jsem neviděla ani film (a ještě pořád ne), ani trailer (ten už teď ano). Knížku jsem kupovala původně mamce, ale protože jsem tušila, že by se mi taky mohla líbit, přečetla jsem si ji nakonec taky.
Když jsem se potom podívala na trailer k filmu, překvapilo mě, jak byl veselý. Přestože knížka má spoustu humorných míst, její téma vlastně vůbec veselé není. Tilly se po dvaceti letech vrací do rodného australského městečka, ze kterého musela v dětství odejít, protože jí místní dávali za vinu tragédii, za kterou nemohla. Ačkoliv každý z obyvatel města má nějaké svoje tajemství nebo podivnost, na Tilly a její matku se i po letech dívají přes prsty. Teprve její umění šít překrásné šaty, čemuž se naučila ve věhlasných evropských salónech, jí přinese trochu přízně sousedů. Jenomže ne na dlouho. Na povrch vyplouvají staré křivdy i nová obvinění a Tilly už zase není ve svém domově vítaná. Ale teď je mnohem silnější a odhodlanější a napodruhé už nedá obyvatelům Dungataru nic zadarmo.
Photocredit: Dressmaker Facebook
I když jsem v průběhu čtení občas zatínala zuby (hrozně špatně nesu, když se hlavním postavám ubližuje), knížku jsem zhltla během dvou dnů. Moc hezky se četla a já jsem teď zvědavá i na film a na jejich srovnání. Švadlena mi svým popisem obyvatel městečka a jejich sousedských vztahů trošku připomínala Prázdné místo od J.K.Rowlingové. Co mi přišlo zajímavé bylo, že Tilly jakožto hlavní postava, řekla za celou knihu dohromady asi pět vět.
Věta, která mě zaujala: "Každý je rád, když může někoho nenávidět."
Co vy? Četli jste Švadlenu nebo viděli film? Líbily se vám? Co jste říkali na konec?
Z.

Žádné komentáře:

Okomentovat