neděle 18. září 2016

CO ČTU JÁ? - Ve službách zla

Knížka Ve službách zla je už třetí v sérii příběhů o detektivovi Cormoranovi Strikeovi a jeho asistentce Robin. Ačkoliv na obálce najdete jméno Robert Galbraith, ve skutečnosti se pod pseudonymem neskrývá nikdo jiný, než J. K. Rowlingová. To byl také hlavní důvod, proč jsem se o prvním dílu - Volání kukačky - doslechla, a proč jsem si ho koupila. Ačkoliv se mi opravdu hodně líbil, musím se přiznat, že z druhého dílu - Hedvábník - jsem zase tak nadšená nebyla. Třetí díl jsem si stejně jako ty předešlé vezla s sebou na dovolenou a dobře jsem udělala. I když vím, že tyto detektivky nejsou zase tak drsné, jako některé jiné, přece jen si o uříznutých nohách, zaslaných poštou, raději čtu pod horkým sluníčkem za zvuků výskajících dětí v bazénu, než doma před spaním :-)

Photocredit: Robert Galbraith Facebook

Přesně tak totiž Ve službách zla začíná. Robin, očekávající naprosto jinou zásilku, otevře balík a objeví ženskou nohu. Strike podezřívá hned čtyři muže, kteří by hrůzný čin dokázali spáchat. Zatímco se policie zaměřuje pouze na jednoho z nich, rozjíždí svoje vlastní vyšetřování, během kterého vyplouvají na povrch překvapivé detaily z jeho, ale také z Robininy minulosti.
Co je na knížce nejlepší a zároveň taky nejděsivější, jsou kapitoly psané z pohledu samotného vraha. Musím říct, že u některých mi opravdu běhal mráz po zádech a četla jsem je co nejrychleji, abych je měla za sebou. To ale ukazuje na skvělé vypravěčské schopnosti J. K. Rowlingové, protože jsem měla pocit, že skutečně čtu zvrácené myšlenkové pochody sériového vraha.
Stejně jako u Volání kukačky mě zápletka nadchla a hltala jsem jednu kapitolu za druhou. Ono se totiž dost těžko přestává, když kapitola končí slovy "A pak na to přišel" nebo tak nějak podobně :-) Do poslední chvíle jsem netušila, kdo je vrah a rozuzlení bylo opravdu nečekané. Pokud si knížku přečtete, nebo jste ji už četli, dejte mi vědět, co jste na to říkali.
Přestože vražda byla vyřešena a vrah chycen, osobní životy hlavních hrdinů se zajímavě zamotaly, což je taky jeden z důvodů, proč se už teď těším na čtvrtý díl. Mimochodem, na základě příběhů o Cormoranovi Strikeovi brzy vznikne i televizní seriál, na který jsem opravdu zvědavá.
Pokud máte rádi detektivky a nevadí vám obsáhlejší knihy, pak Ve službách zla všemi deseti doporučuju!
Máte nějaký zajímavý tip na to, co bych si měla přečíst příště?
Z.

Žádné komentáře:

Okomentovat