středa 20. května 2020

CO ČTU JÁ? - Osm

U Míšina nemocničního lůžka se střídá jedna návštěva za druhou. Její snoubenec Honza, nejlepší kamarádka Alice i rodina Milerova, kde pracovala jako chůva. Všichni mají Míšu rádi. Tak proč tady teď leží v kómatu poté, co se ji někdo pokusil zabít? Zatímco se rozjíždí policejní vyšetřování, vrací se kniha v čase zpět do doby, kdy bylo ještě všechno tak, jak má být. Alespoň na první pohled. Míša chodí s Honzou a zdá se, že jejich vztah je naprosto ideální. Až na to, že nemají moc peněz a Honza se bojí Míšu požádat o ruku. Jeho matka totiž Míšu nesnáší. Alice má dokonalý život. Má desítky koníčků a na sociálních sítích tisíce sledujících. Jenomže by tohle všechno ihned vyměnila za možnost mít konečně milujícího muže a dítě. A Milerovi jsou prototypem úspěšné, kosmopolitní rodiny. Jen ta láska a porozumění v poslední době jaksi pokulhávají.
Když Alice dohodí Míše práci u Milerových, zdá se, že náhodou našla ideální řešení pro všechny. Jenomže to ještě nikdo z nich netuší, že je to začátek konce. Vztah Honzy a Míši se hroutí spolu s tím, jak nezdravě se prohlubuje její vztah s Milerovými. Alice je konečně těhotná, ale šťastná ani náhodou. A Milerovi netuší, že se budou brzy znovu stěhovat, i když přísahali, že zůstanou už nadobro v Česku. Příběh se blíží ke zlomovému okamžiku a podezřelých z pokusu o Míšinu vraždu, kteří měli motiv i příležitost, rapidně přibývá...


Musím se přiznat, že po knize Radky Třeštíkové jsem sáhla jen proto, že jsem zrovna nic jiného ke čtení neměla. O to překvapenější jsem byla, jak se mi líbila. Vztahové drama, ve kterém se snad každý okolo třicítky najde, mě úplně vtáhlo a nedovolilo mi knihu odložit. Postavy byly z těch, které na jednu stranu chápete, ale na druhou vlastně ani jednu nemáte nějak moc v lásce. A postupně odhalujete, že v knize, tak jako v životě, nic není černobílé.
Nejsem si jistá, jestli knihu ocení mladší čtenáři, ale pro nás, kterým už "náct" není nějakou dobu, je ideální.
Věta, která mě pobavila:...poslouchat řeči o tom, jak si skvěle zameditovala, jak je vyklidněná, to určitě, nakonec se ožere a začne brečet, jógínka.
Z.

Žádné komentáře:

Okomentovat