pátek 16. srpna 2024

Livi - Sneak peek 2

Anneli je rozhodně moje nejoblíbenější vedlejší postava a tahle scéna patří k těm, které mám z celé knihy nejradši.

Když jsem vystoupala po schodech, zahlédla jsem několik metrů přede mnou objímající se dvojici. V první vteřině mě napadlo, že se jedná o Marušku a Ondru, což by mě vlastně ani nepřekvapilo. Hned v té následující mi ale došlo, že jsem se spletla.
„Anneli!“ vykřikla jsem trochu víc nahlas, než jsem měla v úmyslu.
Miky odtrhl své rty od rtů mojí sestry a zatěkal mezi námi pohledem: „Jejda!“
Ann se zachichotala a zdálo se, že fakt, že jsem ji nachytala přicucnutou k mému kolegovi, ji vůbec nepřiváděl do rozpaků.
Jako bůh pomsty jsem nakráčela přímo k nim, zatímco Miky o kousek ucouvl jak od mojí sestry, tak ode mě.
„Necháš nás chvíli o samotě?“ probodla jsem ho pohledem.
„Samozřejmě,“ přikývl a nejspíš byl rád, že se může zdekovat.
„Dobrou noc,“ zavolala za ním Ann rozverně, než zmizel ve svém bytečku.
„Zbláznila ses?“ vyjela jsem na ni.
Anneli nasadila otrávený výraz a neobtěžovala se mi odpovědět.
„Vždyť je ti šestnáct,“ řekla jsem jí, jako by to sama nevěděla.
„No a?“ pokrčila nevzrušeně rameny. „Myslíš si, že jsem se nikdy s nikým nelíbala? Holky v mým věku dělají i jiný věci.“
V tom měla pravdu, ale stejně jsem pořád byla vytočená doběla.
„Je to můj kolega!“ rozhodila jsem tou rukou, ve které jsem nedržela krabici se vzácným obsahem. „Technicky vzato podřízený. Vážně ti to nepřipadá ani trochu nevhodné?“
„Takže ty si můžeš užívat a já ne?“ založila si Ann ruce na prsou.
„O čem to mluvíš?“ zavrtěla jsem nechápavě hlavou.
„Ale prosím tě!“ prskla opovržlivě. „Myslíš si, že jsem slepá? Viděla jsem, jak po sobě s Linhartem koukáte. Plus jsi zapomněla, že vím, jak jsi u něj v Praze spala.“
„Ujišťuju tě, že s Tobim nic nemám a ani jsem nikdy neměla,“ dívala jsem se jí zpříma do očí.
„Aspoň mi nelži,“ ušklíbla se.
„Já ti nelžu,“ musela jsem se držet, abych znovu nezvýšila hlas. „Mezi mnou a Tobim nic není.“
Anneli si mě chvíli měřila přimhouřenýma očima a poté suše poznamenala: „V tom případě lžeš sama sobě.“

Žádné komentáře:

Okomentovat